Види плівок для ламінації: як обрати і не розгубитися

Кожен бізнес, пов’язаний з друком чи створенням упаковки, є особливим. І просто навмання обрати потрібні розхідні матеріали не вдасться. Коли мова про ламінацію, ми стикаємось з широким асортиментом плівок. І вибір залежить від багатьох факторів: з яким видом ламінатора ми працюємо, яку продукцію плануємо обробляти, який спосіб ламінації – гарячий чи холодний – застосовуємо. Дізнайтеся більше про різновиди плівки для ламінації, їхні особливості та призначення. 

Види плівки для ламінації

Ламінація: чи потрібна вона?

Можливо, ви друкуєте книги, і для вас важливо, щоб вони мали гарний вигляд та служили довго. А може ви створюєте упаковку і прагнете, щоб на шляху від виробництва до покупця вона зберегла усю свою товарну привабливість та спонукала якомога більше людей обрати саме той продукт, що в ній. У будь-якій зі змодельованих ситуацій вам не обійтися без ламінації. 

Захисні, зміцнюючі, декоративні можливості плівки для ламінації роблять кожен продукт особливим. Обкладинки книг, органайзерів, подарункових пакетів та деяких видів пакувань, зазвичай, вкривають тонким шаром плівки з однієї сторони. Він дозволяє захистити виріб від вологи, зробити його більш приємним на дотик та гарним ззовні. Меню, оголошення, рекламні листівки та постери ламінують з обох сторін, що дозволяє зробити їх не тільки естетично привабливими, але й захистити від зовнішніх впливів. Візитки, брендовані щоденники – і ця продукція теж часто оздоблюється шляхом ламінування. 

Ламінація, без сумніву, важливий процес обробки друкованої продукції, однак щоб ваш друкований виріб виглядав бездоганно, перш за все, необхідно обрати правильний вид плівки. Про це і поговоримо.  

Види плівок для ламінації       

Щоб правильно підібрати плівку, яка підійде для цілей вашої справи та буде придатною для застосування саме на вашому ламінаторі, слід звернутися по допомогу до професіоналів. В компанії “Екотеп” ви знайдете великий вибір плівок для холодного та гарячого ламінування, стандартні, спеціальні та металізовані. Приємно здивує вас і наявність високоякісної продукції від відомих брендів – Derprosa, Ultralen, Coatall. 

Однак, дещо про плівки слід знати кожному, хто має справу з поліграфією. В першу чергу, плівки розподіляють за способом ламінування – одна підходить для холодного способу, інша – для гарячого. Перший тип підходить для обробки задруків та поверхонь, які не є термостійкими. Плівки для гарячої ламінації ще називають термальними, і відрізняються вони за основою. В залежності від того, який саме полімер є у складі, плівки розподіляють на:

  • PET плівки, що містить в основі поліестер. Вони не тільки створюють візуально привабливий ефект, наче підсилюючи якість та колір зображення, а ще вважаються найбільш універсальними, завдяки широкому вибору товщин – від 25 до 250 мкн. PET плівки надають виробу міцності, тому чудово підходять для обробки пакетів, пакувань, візиток і т.п.
  • PP плівки – це матеріали, що містять поліпропілен та надають продукції особливого глянцевого ефекту. Така плівка для ламінування виготовляється з товщиною 18-35 мкн та підходить для оздоблення обкладинок книг, журналів, щоденників і т.п., захищаючи їх від подряпин. На особливу увагу заслуговує біаксіально орієнтована поліпропіленова плівка BOPP – глянцева або матова, еластична, тонка, м’яка та при цьому надзвичайно міцна та стійка до будь-яких впливів. BOPP плівка, завдяки своїм властивостям та різновидам, є надзвичайно популярною та чудово зарекомендувала себе при ламінуванні будь-яких друкованих виробів, зокрема і харчової упаковки. 
  • а ось PVC плівка, що містить полівінілхлорид, добре відома усім своїми декоративними властивостями. Її часто застосовують для обробки рекламної продукції, візиток, адже вона надає виробу еластичності, цупкості, стійкості. 

Якщо ви не можете обрати між кількома основами, порадьтесь зі спеціалістами, окресливши свої потреби та цілі. 

Фактура плівки 

Питання, з яким неодмінно стикається кожен, хто планує ламінувати свою продукцію – яку саме плівку вибрати – матову чи глянцеву. Вибір фактури жодним чином не впливає на якість результату. Варто зазначити, що глянцевий ефект дозволяє краще підкреслити кольори виробу, однак, така фактура більше видає пошкодження – наприклад, подряпини. А ось матове покриття хоч і робить зображення менш яскравим, є більш практичним. На ньому так не виділяються пошкодження, а саме зображення завжди видно чітко. 

Якщо крім звичного глянцю чи матовості ви бажаєте зробити свій виріб особливим на дотик, варто звернути увагу на такий спеціальний критерій вибору плівки для ламінування, як текстура. За допомоги спеціалізованих матеріалів, упаковка чи обкладинка матиме ефект піску, шкіри, тканини і т.п. 

 

Нехай ваш вибір буде послідовним та правильним, а ваша продукція завжди користується попитом!